EXCURSIONS DE POC DESNIVELL

 

 

En construcció

Observació als membres del grup de les excursions de poc desnivell (Centpeus)

1. Inscripció. Convé que, si penseu venir a l’excursió a què heu estat convocats, aviseu per correu electrònic (o telèfon). Si no preveieu venir, no cal que digueu res (tot i que agraeixo el costum que teniu alguns dels qui acostumeu a venir gairebé sempre d’avisar també en aquest cas). Normalment no responc a aquest missatges (com sabeu, preparar les excursions porta molta feina, i convé estalviar la feina que no sigui imprescindible). Però pot anar bé que, per tenir la seguretat que he rebut el missatge l’envieu amb l’opció de «Confirmació de recepció»; d’aquesta manera només he de fer un clic i vosaltres sabeu que el missatge ha estat rebut.

2. Equipament. Cal portar: 1. Bon calçat de muntanya. 2. Segon esmorzar (cal haver fet un primer esmorzar abans de sortir de casa; si no s’ha tingut temps, es pot fer durant el camí en cotxe o a peu, però no es preveu deixar temps per a aquest primer esmorzar). 3. Els més grans de 60 anys han de portar bastons de muntanya (fins si els braços no estan en bon estat i no es poden forçar, serviran almenys per a mantenir l’equilibri en passar rieres o altres llocs complicats); són molt aconsellables també per als de menys edat. 4. Aigua i ganyips o qualsevol aliment que ens pugui restaurar en moments que ho necessitem. 5. Dinar en la majoria d’excursions.

3. Durant l’excursió. 1. Els excursionistes més lents no han de tenir vergonya de posar-se al davant i marcar la velocitat del grup. 2. Cadascú ha de controlar que els qui vénen darrere seu segueixin; si no és així, ha d’avisar els de davant perquè s’aturin mentre els de darrere arriben. 3. Cal beure aigua sovint, especialment quan fa calor.

Avantatges de fer servir bastons de muntanya

1. Els bastons ajuden a repartir el pes del cos i l’esforç de caminar entre les quatre extremitats del cos, de la qual cosa es desprenen els avantatges següents.

2. Les cames i peus queden alleujats de part del pes del cos i de l’esforç de caminar. Això és especialment interessant per als qui per l’edat o mala salut tenen problemes a les extremitats inferiors.

3. Els braços fan molt més exercici del que farien si no portéssim bastons.

4. Els bastons ajuden a manternir l’equilibri en travessar rieres i torrents i en trams difícils del camí.

5. Pel motiu anterior, disminueix el risc —molt baix en les nostres excursions, a causa dels bons camins escollits— que el guia hagi de telefonar al 112 demanant auxili per accident.

6. Desapareix la sensació molesta de tenir les mans inflades, cosa especialment freqüent en temps de calor, ja que les mans estan en constant exercici.

Manera de portar els bastons

L’altura dels bastons s’ha de graduar de manera que agafant-los en posició vertical i tocant la punta a terra, l’avantbraç quedi en posició horitzontal.

En pujada forta convé que siguin més curts. No cal escurçar-los si els bastons tenen, com els de les fotografies, una empunyadura especial per a pujades a sota de l’empunyadura normal.

Perquè el pes i l’esforç es reparteixi per tota la mà, convé agafar-los amb la corretja passada com es veu en les fotografies. D’aquesta manera, a més, es poden manejar amb més llibertat sense que es desprenguin de les mans. Molts bastons vénen amb la corretja mal muntada de fàbrica i convé desmuntar-la i passar-la bé perquè no quedi girada quan envolta la mà.

Bastons

 

Fotografies de les excursions
(entrada amb contrasenya)

Contrasenya:




→ Retorn a la pàgina personal de Pere Casanellas